Kérdések és válaszok

Gyakran ismételt kérdések – olvasd el, mielőtt telefonálsz, hátha megoldja a gondod!

– A telefonom kaputt, nem tudom bekapcsolni
A készülékből célszerű kivenni az akkumulátort ( amennyiben lehetséges), a beépített akkus készülékeknél (Apple iPhone, Sony Xperia telefonok) más módon kell megoldani az áramtalanítást.
Apple iPhone: A bekapcsoló gombot és a home gombot (középső gomb) folyamatosan nyomni kell kb 10 mp-ig. A telefon lehűlését követően meg lehet próbálni a bekapcsolást.
Sony Xperia: A bekapcsoló gomb és a hangerő erősítő gombot egyszerre kell nyomni, míg a készülék rezeg háromszor. Ha ez nem megy, a készülék valamelyik tömítő dugója mellett van egy kis piros vagy sárga gomb, ezt kell nyomni kb 3 mp-ig.
Amennyiben egyik újraindítási kísérlet sem jön össze, úgy a készüléket célszerű szervizünkbe elhozni, ahol ingyenes árajánlatot adunk a javításra.
 
– Elromlott a telefonom, hogyan tudnám a telefonszámokat visszaszerezni?
Amennyiben SD kártyán volt biztonsági mentés, úgy onnan a legegyszerűbb importálni a fájlt, esetleg Google fiókból is vissza lehet nyerni, amennyiben volt biztonsági mentés (Outlook fiókra is érvényes és iCloud-ra is!)
–    Miért nincs térerő a telefonon?
Amennyiben a telefon kártyafüggő, és még nincs két éves, (esetleg használtan vettük) úgy feltehetően díj nemfizetés miatt a szolgáltató a készülék IMEI számát blokkolta. Ebben az esetben sajnos nincs mit tenni, a készülék javítása/IMEI szám cseréje illegális tevékenység. Amennyiben az IMEI nincs letiltva a hálózatról, úgy lehet: SIM hiba, szoftver hiba, hardver hiba. Mindenképpen érdemes a kártyát más készülékbe belepróbálni, hogy a SIM kártya hibáját ki lehessen zárni.
Amennyiben egy ki/bekapcsolással, vagy eszköz visszaállítással nem sikerül megjavítani a hibát, úgy a készüléket célszerű szervizünkbe elhozni, ahol ingyenes árajánlatot adunk a javításra.
 
– Hogyan tudok kapcsolódni wifivel a számítógépre?
mouse server, kies wifi
 
– Miért melegszik a telefonom kijelzője?
Ha az akkumulátor volt cserélve,és ugyan úgy melegszik a készülék, egy szoftveres visszaállítást célszerű csinálni, hogy a háttérben futó, de nem használt alkalmazások a készülékről törlődjenek (valamint a felhalmozódott alkalmazás maradványok is).
Nagy melegben, a nagyteljesítményű készülékek melegedése normális, a hűtés nincsen megoldva bennük úgy mint egy PC-ben vagy laptopban.
 
– Hogy lehet okostelefonon a mobilnetet beállítani?
Mobilinternet beállítással kapcsolatban minden esetben a szolgáltatóhoz érdemes fordulni (Telekom, Telenor, Vodafone)
 
– A telefonom nem kapcsol be csak a “SONY” feliratig onnan se kép se hang. Mit lehetne vele kezdeni?
Ez a hiba nagy valószínűséggel szoftveres, szervizünkben 1 munkanap alatt és 3-5000 Ft közötti összegből javítható! A készüléken lévő adatok elvesznek!
 
– Nem tudok telefonálni és SMS-t írni. Hogyan lehet megoldani a problémát?
A telefon kártyafüggetlen? Lehet ez is probléma. A sim kártyát látja a készülék? (kér-e pin kódot, lehet-e keresni a sim kártyán lévő névjegyek között?)
Célszerű első körben a sim kártya vagy a szolgáltató hibájára gyanakodni, elmenni és kérdezi. Ha ez nem segít, akkor a telefont el kell hozni hozzánk, hogy átvizsgáljuk.
 
– Bekapcsolás közben befagy a telefonom és semmire nem reagál. Mi lehet a baj?
Ez a hiba nagy valószínűséggel szoftveres, szervizünkben 1 munkanap alatt és 3-5000 Ft közötti összegből javítható! A készüléken lévő adatok elvesznek!
 
– Hogy lehet megállapitani egy telefonnál vagy egy tabletnél, hogy kijelző törés, repedés, az nem e az LCDn van?
Bekapcsoláskor, ha az LCD törött, akkor a készülék képében fekete foltok, esetleg fehér részek lehetnek. Az érintőpanel repedésekor a kijelzőn minden látszik (maximum az érintőpanelen lévő repedések zavarják a képet, de a folyadékkristály nincs megfolyva, nincsenek foltok a megjelenítőn)
 
– Nem reagál a telefonom semmire, mit lehet a baj?
Ha a telefon nem jelez töltés, számítógép sem látja, akkor nagy lehet a baj, otthon, házilag valószínűleg nem lehet megjavítani. Célszerű átgondolni, hogy a telefon esett-e nagyot (esetleg sokat), érhette-e víz vagy bármilyen folyadék, akár pára. Ezek mind segítséget nyújtanak nekünk a készülék javításában.
 
– Miért halk maximum hangerőn a telefonom?
Akár a csengő, akár a beszéd hangszóró lehet halk, ha elkoszolódott vagy vaspor került bele (bárkinek a készülékébe kerülhet vaspor). Általában a hangszórók cseréje megoldja a hibát.
 
– Magától kikapcsol a telefonom. Feloldom, elkezdek telefonozni, kb 30%-on van, megfogja magát és kikapcsol. Mikor visszakapcsolom 1%-on van. Mi lehet a hiba?
A telefon akkumulátora cserére szorul. A modern akkumulátorok élettartama kb. 600 töltési ciklus, ez nagyjából két évet jelent, ezt követően szükségessé válhat a csere.