A Sony Xperia készülékek gyakori problémái

A Sony Xperia sorozatában számos kiváló telefonnal találkozhattunk az elmúlt években. Ahogy azonban a többi márka esetében, a Sony készülékeknél is előfordulnak tipikusnak mondható problémák. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a gyakori meghibásodásokat, amikkel a leggyakrabban találkozunk budapesti szervizünkben.

 

A kijelző nem érzékeli az érintést, nincs kép

Ez a probléma általában azután fordul elő, ha a tulajdonos leejtette a telefont, és megrepedt, vagy betört a kijelző. Ebben az esetben sok Sony Xperia Z típusú telefonnál az érintésre már nem is reagál a készülék. A Sony azonban változtatott a gyártási technológián az X és XA szériánál, ugyanakkor ezek a készülékek is meglehetősen érzékenyek a leejtésre, ilyenkor általában a kijelző cseréje a megoldás. A Sony telefonoknál megkülönböztetünk komplett modulként, és külön cserélhető kijelzőket. Az egyben cserélhető modulos megoldást általában az újabb készülékeknél használják, például a Sony Xperia Z sorozatnál, és hátrányuk, hogy a modul cseréjét követően elveszthetik vízálló képességüket. A külön cserélhető megoldásokat használó készülékeknél (mint például a Xperia E, Xperia M, Xperia E4)  a repedés után is működőképes maradhat az érintő az esetek többségében.

Gombok meghibásodása

Budapesti szervizünkben gyakran fordulnak hozzánk azzal a problémával, hogy a Sony Xperia Z sorozat valamely készülékének gombjai meghibásodnak, például beragadnak. Ezeknél a készülékeknél ebben az esetben szervizünkben kicseréljük a membránt, de előfordulhat, hogy ez nem oldja meg a problémát, és ilyenkor a teljes szalagkábel cseréjére szükség lehet.  Ez a csere azonban gyorsan megtörténik,  akár meg is várható nálunk. A gombokkal kapcsolatos problémák azonban régebbi Sony Xperia készülékek esetében is előfordulhatnak, ezeknél azonban a gombok az alaplapra vannak forrasztva, így cseréjük 2-3 munkanapot is igénybe vehet.

Mi a teendő ha beázott a telefon?

Egyes Sony Xperia telefonok bár vízállóak, mégis beázhatnak, ha nyitva hagyjuk az apró ajtókat amik a csatlakozókat rejtik. Akárcsak a legtöbb telefonnál, a Sony Xperia készülékeknél is törekedni kell arra, hogy amennyiben a telefon beázott, akkor mielőbb eltávolítsuk az akkumulátort (ezután semmiképp se tegyük töltőre, ne is próbáljuk bekapcsolni), vagy ha ez nem megoldható, akkor mindenképp kapcsoljuk ki a telefont. Sajnos az olyan elterjedt tévhitek, miszerint ilyenkor a telefont rizsbe kell tenni, vagy hajszárítóval meg kell szárítani, nem fogják megmenteni a telefont. Az oxidáció ugyanis a telefon belsejében tovább zajlik a beázás után, és szépen lassan tönkreteszi a telefont.  Éppen ezért 2 napon belül hozd el budapesti szervizünkbe, hiszen a harmadik naptól már jelentősen károsodhatnak a belső alkatrészek.

Ne feledd, a bevizsgálás nálunk ingyenes!

Tudj meg tovább részleteket a Sony Xperia telefonokat érintő problémákról, és a várható javítási költségekről itt, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot még ma elérhetőségeinken!